Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak slepej k houslím (3)

Klepu se jak novicka před složením slibu, když vcházím do budovy VOŠZ a SZŠ. Ta holka je na tom daleko hůř, utěšuju se marně. Pro mě je to také premiéra. Obhajobu jsem doposud zažila jedinou. Svoji diplomovou práci.

"Máme termíny," dozvěděla jsem se jen tak mimochodem jednoho rána od kolegyně, která to všechno spískala. "Jé, ty máš vlastně taky, já jsem tě nevyznačila," smála se ještě. Do daného termínu zbývalo asi čtrnáct dní. Po neděli mě čekal v práci dopis ze školy a v mailové schránce zpráva od studentky. Ještě domluvit s vedoucí výlet do školy a vše v pohodě. Oponovat to bude učitelka, tedy teoretik, což je fajn. I když její posudek bych měla ráda. Nějak práci té holky považuji za svoji vizitku.

Od zkušenějších vyzvím detaily, prý pohoda a ve škole nás - lidi z praxe, milují. Moc mi to na klidu nepřidá, nějak jí úplně nevěřím. Jak se později ukáže, právem. Do školy dorazím s předstihem, místnost určení najdu bez problému. Vyklepaných studentů na chodbě se radši straním. Patřit na druhou stranu barikády je pořádný nezvyk. Při první příležitosti mě uvedou dovnitř. Shlédnu dvě vydařené prezentace. Tajně doufám, že se ta holka bude umět aspoň prodat. Ještě podpisy na nejrůznější lejstra a usazení na správné místo za dlouhým stolem.

Nastala minuta M. Nervózní studentka přednáší o své práci. Přesně to, co napsala, žádné shrnutí. Přesto skončí na můj vkus brzy. Mám slovo. Navážu na prezentaci a pokládám předem zadané otázky. Nepřipravila se, je viditelně zaskočená, opakuje svoje neúplná sdělení z prezentace. A já si připadám jako podlý učitel, co si vychutnává svého žáčka. Raději předávám slovo oponentce. Ta má zkušenosti, umí svůj posudek prezentovat a s holčinou se shodnou na tom, že si zvolila příliš velké sousto a téma by vydalo na dvě nebo tři práce. Na hodnocení se shodneme, padla, konec.

Zase mě obletují jako váženého hosta. Jsem nesvá. Jednak na to nejsem zvyklá a pak jsem se moc nevyznamenala. Ani co se týče vedení práce, ani svým vystoupením v rámci obhajoby. A ty otázky jsem jí neměla pokládat, vyčítám si. Zbytečně jsem tu holku ztrapnila. A sebe taky. Vedoucí oboru si mě spolu s dalšími rovnou zamlouvá na příští rok. Aspoň v něčem byla sdělení kolegyň pravdivá.

Ještě perlička na závěr. Až doma zjistím při zakládání dokladů, že někde došlo k chybě a moje rodné příjmení prý není Tůmová. Velmi zvláštní, jelikož vdaná nejsem ani jsem nikdy nebyla. To mě přiměje dočíst stránku a nesouhlasí ani číslo účtu, takže při troše smůly za to ještě navíc nic nedostanu. Sice se i dle zaměstanců školy jedná spíš o pozornost než o odměnu, ale stejně... V současnosti se na nápravě pracuje.

Autor: Klára Tůmová | čtvrtek 21.6.2012 21:37 | karma článku: 6,38 | přečteno: 554x
  • Další články autora

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - na válečné stezce

Možnost pěšího dojití má i při denní porci 30+ kilometrů jisté hranice. A tak časem dojde i na stezky naučné, méně známé, ale nikoli méně zajímavé.

23.4.2023 v 15:26 | Karma: 13,51 | Přečteno: 274x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Letošní poprvé

Po loňských "silných zážitcích" začala tentokrát outdoorová sezóna v obvyklém až lehce časnějším termínu. Cíl byl jasný. Místo, kde jsme byli naposledy v době počínajícího šílenství a zákazů.

10.4.2023 v 15:28 | Karma: 12,36 | Přečteno: 271x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

V Praze je...

..blaze? Draze? Nebezpečná džungle, do které neradno je se pouštět? Samá voda! V hlavním městě je především pořádně veselo.

1.4.2023 v 13:41 | Karma: 17,07 | Přečteno: 394x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - po stopách Keltů

Závist, Šance... Známá místa, oblíbené cíle výletů, ač tam v současnosti historii připomínají jen naučné cedule a občasná možnost si něco starodávného vyzkoušet.

26.2.2023 v 18:23 | Karma: 17,70 | Přečteno: 377x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - Prokopské a Dalejské údolí

Přímo legendární místa, ikonické obrázky. Hle, ono se tam dá dokonce dojít pěšky, stačí překonat na vhodném místě řeku. A tak, když člověk tráví volný čas doma, není třeba smutnit...

14.1.2023 v 14:02 | Karma: 13,14 | Přečteno: 251x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 728
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 454x
Nesnažte se mě cpát do škatulek, do žádné se nevejdu. I když se celý život snažím...

twitter.com/tumovaklara

rysan.estranky.cz