Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Podruhé do stejné řeky nevstoupíš

Naposledy se podívám dolů na svoje nožky. Žádné oko, žádné listy, pomyslím si spokojeně a zhluboka se nadechnu. Je deset minut po páté, jistě už netrpělivě čeká. Pomalu vstoupím na scénu. Nemýlila jsem se, primář Slepička sedí u stolu, kde se ve kbelíku chladí něco určitě moc dobrého. Vyskočí a převrhne židli. Musím se smát, rozpaky se ale nekonají. "Sama?" podiví se jen. "Vybral jsem to schválně, i tu časnou dobu, je tu krásnej dětskej koutek..." "Kája hlídá," vysvětlím.

"Já jsem Martin," oznámí mi po přípitku. "Mary," představím se a podám mu ruku. "Nedořekla jste... jsi to," usměje se. Nesnáším svou blondýnovskou pleť, určitě se červenám. "Kamarádi mi říkají Majka," dodám nejspíš zbytečně. Martinův pohled posmutní. "Kamarádi?" Nevím, co odpovědět.

Jídlo se vznešeným italským názvem je výborné, ale něco mě svazuje. Bojím se, že si pokecám šaty? Nesmysl, hloupostí se Marilyn nebojí, drobné nehody jsou lidské a jsem si jistá, že zrovna jemu to vadit nebude. Nemáme na co si hrát, viděli jsme oba dost a on určitě o moc víc. Tenhle muž na pozlátko nedá, konverzace však vázne. Objedná další láhev.

"Majko, já tě obdivuju!" oznámí mi najednou. Vypil už dost. "Matka saň, ten tvůj příbuznej kriminálník, sama na dvě děti a ještě máš čas řešit problémy jinejch." "Brečet nebudu, když jsem to přežila," ujistím ho. "Jo a mimochodem, ten příbuznej je můj vlastní bratr." Sledovat Martinovu reakci je zajímavé. "Máma odešla s milencem, To mi bylo jedenáct, Robertovi deset, zůstali jsme s otcem sami. A toho zajímala spíš flaška a cigarety než my. Robert se brzy chytil party, už na základce hrál automaty, zadlužil se a skončil tak, jak skončil. Já jsem se zařekla, že takhle nedopadnu, odešla jsem na intr, pak na koleje. Tam jsem poznala Káju... Dvě místa byly jen tady, proto jsem se vrátila. Nevadilo mi to, byla jsem už jinde. Jenže pak otec zemřel a Robert se nalepil na mě," dopovím v kostce svůj příběh. "Teď jsi na řadě ty!"

"Ne, ještě to není všechno," zarazí mě. "Chytře a asi záměrně jsi vynechala vztahy." "Pár kluků jsem na škole měla," přiznám neurčitě. Za co se tak stydím? Martin ví, že mám minulost. "Myslela jsem si, že to je vážný. Asi nebylo. Všechno to umřelo na nudu." "A kde jsi přišla k těm zlatíčkům?" zeptá se najednou. Tak proto nadhodil téma vztahů! Pijeme bílé, ale moje barva tomu momentálně neodpovídá.

"Pavel, Kačenčin otec, byl úlet," přiznám radši rovnou. "Na Kájině svatbě, opili jsme se, na lavičce v parku..., no..." mám problém to říct naplno. "Byl to Kajčin známý, ale nakonec se ukázalo, že ne zas tak dobrý... Zkrátka a dobře, skončila jsem single a těhotná. Byla jsem si jistá, že čekám chlapečka, ani jsem pro holku neměla jméno," zavzpomínám na první těhotenství.

"A to druhý?" využije křehké atmosféry. "To byla taky náhoda, jela jsem s malou autobusem, pouštěl mě sednout, a dali jsme se do řeči... Josef není moc konvenční, muzikant, hraje v undergroundový skupině, ekologickej aktivista do toho, ale fyzicky jsme si rozuměli..." opět mě přemáhají rozpaky. "Byla jsem ještě na mateřský, Kačku přijal skoro za svou, tatínka žádnýho neměla. No, a pak jsem otěhotněla podruhé," připomenu si zlomový moment, který náš vztah odeslal do historie.

"Bylo mi zle, Josef nesnáší nemoce a to kolem, nezvládal to, no a pak jsem začala nabírat..." "To je lidský," přeruší mě Martin. "A krásný," dodá a já se najednou cítím důležitě. "To jsem taky od něj slyšela, aspoň tu první část, jenže, zkrátka a dobře, po fyzický stránce jsem se mu začala hnusit," odmlčím se, Josefova rána i po letech trochu bolí. "A tak vlastně prasklo, že nic jinýho mezi námi nebylo. "Josífek se narodil v době, kdy jsme se už prakticky nestýkali, definitivní rozchod proběhl po šestinedělí. Zůstali jsme přáteli, Josef má děti rád, jen by asi měly růst na stromech." Martin pobaveně vyprskne. "Teď už vážně," předám mu slovo.

"U mě je to docela nuda," brání se. "Měl jsem oba rodiče, vymazlenej jedináček, vystudoval jsem, co oni chtěli, měl jsem vhodnou přítelkyni, jenže po letech vztahu vášeň nějak zmizela. Jak jsi říkala, umřelo to na nudu... Nějakou dobu jsem byl sám, pak jsem poznal Gábinu. Byla to velká láska, bohužel taky rychlá... Gabka otěhotněla, ale nic neřekla, dítě nechtěla a bála se, že já bych ho chtěl... Tajně šla na nelegální potrat..." Martinův hlas se vytratí do ticha, zatímco já sčítám malá čísla. "Přestěhoval jsem se sem a přísahal si, že se už nezamiluju, až ses objevila ty. Vypadáš o deset let mladší, nenapadlo mě, že bys měla závazky. Nenosíš prstýnek, proto mě zarazily ty fotky u tebe... Vzdal jsem to předem."

Položím svou ruku na jeho. "Už je to pryč." Dopijeme a přivoláme číšníka. Pak mě Martin doprovodí až ke vchodu. Mám ho pozvat nahoru? uvažuji při polibku. Na rozloučenou? Martin mě vysvobodí. "Tak ahoj zítra!"

TENTO PŘÍBĚH JE SMYŠLENÝ.

Autor: Klára Tůmová | neděle 4.8.2013 21:37 | karma článku: 9,68 | přečteno: 492x
  • Další články autora

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - na válečné stezce

Možnost pěšího dojití má i při denní porci 30+ kilometrů jisté hranice. A tak časem dojde i na stezky naučné, méně známé, ale nikoli méně zajímavé.

23.4.2023 v 15:26 | Karma: 13,51 | Přečteno: 274x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Letošní poprvé

Po loňských "silných zážitcích" začala tentokrát outdoorová sezóna v obvyklém až lehce časnějším termínu. Cíl byl jasný. Místo, kde jsme byli naposledy v době počínajícího šílenství a zákazů.

10.4.2023 v 15:28 | Karma: 12,36 | Přečteno: 271x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

V Praze je...

..blaze? Draze? Nebezpečná džungle, do které neradno je se pouštět? Samá voda! V hlavním městě je především pořádně veselo.

1.4.2023 v 13:41 | Karma: 17,07 | Přečteno: 394x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - po stopách Keltů

Závist, Šance... Známá místa, oblíbené cíle výletů, ač tam v současnosti historii připomínají jen naučné cedule a občasná možnost si něco starodávného vyzkoušet.

26.2.2023 v 18:23 | Karma: 17,70 | Přečteno: 377x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - Prokopské a Dalejské údolí

Přímo legendární místa, ikonické obrázky. Hle, ono se tam dá dokonce dojít pěšky, stačí překonat na vhodném místě řeku. A tak, když člověk tráví volný čas doma, není třeba smutnit...

14.1.2023 v 14:02 | Karma: 13,14 | Přečteno: 251x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Co při/odnesl rok 2022

Jako každý rok, i ten letošní přinesl malé i velké události, v souhrnu ovšem musím dát za pravdu tomu, kdo při loučení po vánoční návštěvě prohlásil, že "tenhle rok se nepoved". Tak se tu pokusím moc neprskat...

31.12.2022 v 10:58 | Karma: 9,44 | Přečteno: 183x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Veselé Vánoce

Něco sem napsat musím, ale nic moc mě nenapadá, ono je to vlastně jedno, nemám ani pořádný text, takže tohle půjde pěkně mimo hlavní proud. Tak asi šťastný a veselý milí návštěvníci pravidelní i občasní.

23.12.2022 v 10:01 | Karma: 0 | Přečteno: 68x | Diskuse| Osobní

Klára Tůmová

Tohle jsme stihli

I když to bylo asi těsný. Když jsem první prosincový den jela kolem, už bylo uklizeno, rekord z roku 2018 nepadl. (A letos bylo tématem partnerství.)

18.12.2022 v 20:05 | Karma: 11,17 | Přečteno: 213x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Bylo nás šest

Ten den jsme měli vyloupnout první čokoládku z kalendáře, pokochat se konečně povolenou výzdobou a vrhnout se do víru příprav. Místo toho aby se člověk soukal do nenáviděných kousků v nenáviděné barvě a vyrazil na cestu.

5.12.2022 v 10:00 | Karma: 12,73 | Přečteno: 296x | Osobní

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - Barrandovské skály

Když člověk musí trávit dovolenou doma, protože nemá hlídání zvěře, mohlo by se to zdát k vzteku. Pro někoho ovšem nastal ideální čas konečně poznat nejrůznější zákoutí rodného města.

16.10.2022 v 15:13 | Karma: 12,85 | Přečteno: 350x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Výprava za Mařenou

"Myslíš, že tam ještě je, nebo ji někdo ukradl?" Hm, to zní jako zajímavá otázka, tak co třeba vyrazit to zjistit?

9.10.2022 v 17:37 | Karma: 15,35 | Přečteno: 370x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Když to člověk nestihne

To je pořád času dost. Přece to tam bylo vždycky. Tak tam prostě někdy vyrazím. Až... To už je jedno. Tenhle report nebude. Anebo jo? (Turistou v rodném městě/Toulky časem - Zoo na Zbraslavi)

15.8.2022 v 10:47 | Karma: 11,65 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Anabáze (bez)internetová

Lidičky, hlavně se nestěhujte. A když už náhodou musíte, nestěhujte si internetové připojení. V tomto procesu je spousta slabých míst. Nebo jsem snad narazila na celou plejádu joudů???

8.8.2022 v 9:34 | Karma: 16,91 | Přečteno: 327x | Diskuse| Společnost

Klára Tůmová

Když čert tento

Třetí březen strávený ve velkoměstě. Jednou za to mohla potřeba dělat věci správně a jít okolí příkladem. Podruhé nemilosrdná vrchnost. A potřetí? Inu, po období klidu se někdy všechno prostě... sype.

18.4.2022 v 16:45 | Karma: 12,33 | Přečteno: 362x | Diskuse| Osobní

Klára Tůmová

Co při/odnesl rok 2021

Na pozadí veledůležitých událostí se děje spousta věcí, které nejsou důležité pro všechny, avšak pro některé konkrétní z nás nejsou úplně zanedbatelné.

31.12.2021 v 14:20 | Karma: 10,30 | Přečteno: 165x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Vánoční očekávání

Už zítra budeme napjatě čekat na zvonek ohlašující, že Ježíšek nadělil, a hlavně, jestli dostal naše dopisy s přáním a zařídil se podle nich.

23.12.2021 v 21:24 | Karma: 11,80 | Přečteno: 209x | Diskuse| Osobní

Klára Tůmová

Lesní tajemství

Komu se nelení, tomu se zelení. Tam, kde ještě lesy máme, o zajímavosti nouze není. Stačí cestou koukat (nejen) po značkách a občas zapojit fantazii.

18.12.2021 v 18:14 | Karma: 18,12 | Přečteno: 294x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Ani mně se poslední dobou nějak nechce...

V době, kdy prezident úřaduje z vitríny a ministr zdravotnictví z domova, kam je zavřela nejskloňovanější nemoc na světě, kdy se z rádia celý den linou nenáviděné ucourané melodie (stejně mi bude za měsíc líto, že...

28.11.2021 v 22:08 | Karma: 23,08 | Přečteno: 731x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Kolemjílovské courání - Svatojánské proudy

"Štěchovická laguna když dřímá..." Aha, Babička Mary, která nezvládla volby, patří spíš k Pikovicím, pod Medník, jsme i na jiné řece, legendární Kocába je mrňavá a v rozkopané obci najít značku taky není jen tak.

2.11.2021 v 18:17 | Karma: 19,93 | Přečteno: 380x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Není už černej...

Stačí, aby něco nicotného odmaskovalo problém daleko větší. A hned se ukáže, komu bylo vyměřeno moc málo. A co bude teď s oblíbeným "černej a bílej" nebo "černej a bílá"???

23.10.2021 v 18:08 | Karma: 22,58 | Přečteno: 534x | Diskuse| Fotoblogy
  • Počet článků 728
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 454x
Nesnažte se mě cpát do škatulek, do žádné se nevejdu. I když se celý život snažím...

twitter.com/tumovaklara

rysan.estranky.cz