Pod vlivem

19. 08. 2013 21:34:36
"Volali z céčka jipky," oznámí mi Kajka ještě dřív, než pověsím bundu na věšák ve své pracovně. "A můžu tam ještě chodit?" divím se. Jsem přece ve vztahu s primářem! "Dokud to není oficiální, tak můžeš," uchichtne se Kája pobaveně. "Pak by měl zákaz platit o jeho službách. Kdokoli jiný bude moct tvůj servis vyžadovat. Stejně je to pravidlo ujetý, jste dobrej tým. A ty seš fakt dobrá, nějaký vztahy tě neberou," vysekne mi poklonu. "Nevim, jak bych tohle zvládala já!"

Zchladím rozpálené tváře a vydám se mezi nemocné. Můj příchod vyvolá pozdvižení, o mém vztahu s Martinem už ví všichni od myší ve sklepě po vrabce na střeše. Sloužící lékařka je naštěstí buď imunní vůči drbům, nebo vyznává jiné hodnoty. Rovnou mi ukáže problematického pacienta s nulovou reakcí na léčbu. Vyžádám si výsledky z laborky. Sestra na centrále není mojí přítomností nadšená, ale veřejně protestovat si nedovolí. Navrhnu doplňkové testy a řešení v závislosti na možných výsledcích. Sestra si zatím neskrývaně prohlíží můj exteriér. Ta mi taky může! Spokojeně se vrátím do kanceláře.

Záhy však volá standard. Trochu zanadávám. Kde jsou doby, kdy jsme se bály o výsostné území! Dobrá pověst, kterou Karolína s Martinem rozseli, má i nevýhody. Moje pracně pěstovaná image bez zbytečných emocí v kombinaci s téměř paranoiou mi vždycky působila spíš problémy. Než se ti dva spikli a pár případů včetně Roberta mě vyneslo nahoru. Nejsem zvyklá na slávu a obdiv. Pečlivě si zapnu plášť a vydám se do jámy lvové. Přeje si nás neoblíbený zástupce, ne primář, a to samo nevěstí nic dobrého. Nejspíš budou opravdu v koncích.

"Ta pacientka je šílená, vyžádala si to sama, nevěří mi," postěžuje si bůh v bílém hned na úvod. Má proč, pomyslím si. "Ale myslím, že chtěla paní Blažkovou." Zarazím se, kdo z pacientů nás zná osobně, natož jmény? "Šla na chirurgii na vizitu," informuji ho. "A podle toho, co sestra říkala, by mi to asi stejně přehrála." "Jste vzájemně plně zastupitelný, nebo ne?" podiví se mému sdělení. "To jsme, ale přece jen máme každá určitou oblast bližšího zájmu... Navíc nikdo neříkal, že má přijít Karolína, nechala bych jí to." Otráveně mi přistrčí složku. Datum příjmu je včera večer, přesto je pořádně tlustá.

Otevřu šanon a div nezkolabuji. To musí být nějaká nesmyslná náhoda. Nebo je svět přece jen tak malý? Nemůžu přece dostat svoji bývalou nadřízenou! Osobu, která mě chtěla zničit a málem se jí to povedlo... Zatoužím po odplatě, ale to bych se zničila sama. Odhodlaně otočím o pár stránek dál, k důležitým informacím. O nic naštěstí nejde, tohle by zvládla i sama. "Pošlete mi sem Blažkovou, až se vrátí," požádá zástupce ještě a propustí mě. Tak na toho jsem dojem neudělala!

"Kájo, já tě jednou sprovodím ze světa," oznámím kamarádce ještě dřív, než zapadnu k sobě. "Hádej, koho tu máme? Náčelnici!" Vidím, že Kajka nemá daleko ke mdlobám. Zaloví v horním šuplíku. Vrhnu po ní ustaraně varovný pohled. "Vyžádala si naše služby, sama osobně, ale prý chtěla jedině tebe, což mi bylo řečeno až na oddělení. Nic jsem nenašla, ale zajdi tam, ať je klid," požádám nejspíš zbytečně.

Právě si vychutnávám odpolední dávku kofeinu, když zazvoní telefon. "Máš tady návštěvu," oznámí mi Kajka stručně. "Koho?" zeptám se. "Překvapení," mlží. "Ale asi to bude stát za to, je vyfiknutej jak do Národního!" Zarazím se, Martin je po noční, co dělá ve špitále? "Pošli ho dál."

Poprvé vidím svého přítele v rozpacích. "No, víš, chtěl jsem, ale nevěděl jsem jak..." vyloví z kapsy u saka krabičku a položí ji na stůl. Obsah víc než tuším. "No, prostě, vezmeš si mě?" poklekne před pracovní stůl a já mám co dělat, abych se nesmála. Otevřu krabičku a prstýnek si navléknu. Sedí perfektně.

TENTO PŘÍBĚH JE SMYŠLENÝ.

Autor: Klára Tůmová | pondělí 19.8.2013 21:34 | karma článku: 12.94 | přečteno: 2696x

Další články blogera

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - na válečné stezce

Možnost pěšího dojití má i při denní porci 30+ kilometrů jisté hranice. A tak časem dojde i na stezky naučné, méně známé, ale nikoli méně zajímavé.

23.4.2023 v 15:26 | Karma článku: 13.15 | Přečteno: 274 | Diskuse

Klára Tůmová

Letošní poprvé

Po loňských "silných zážitcích" začala tentokrát outdoorová sezóna v obvyklém až lehce časnějším termínu. Cíl byl jasný. Místo, kde jsme byli naposledy v době počínajícího šílenství a zákazů.

10.4.2023 v 15:28 | Karma článku: 11.83 | Přečteno: 271 | Diskuse

Klára Tůmová

V Praze je...

..blaze? Draze? Nebezpečná džungle, do které neradno je se pouštět? Samá voda! V hlavním městě je především pořádně veselo.

1.4.2023 v 13:41 | Karma článku: 16.84 | Přečteno: 394 | Diskuse

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - po stopách Keltů

Závist, Šance... Známá místa, oblíbené cíle výletů, ač tam v současnosti historii připomínají jen naučné cedule a občasná možnost si něco starodávného vyzkoušet.

26.2.2023 v 18:23 | Karma článku: 17.00 | Přečteno: 375 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 14.59 | Přečteno: 173 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 282 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 492 | Diskuse

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...