Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Montenegro 2015 - 12. díl

Rok se s druhým sešel a výlet konečně vyšel. Tak se s vámi opět podělím o nějaké zážitky a prožitky. Poslední "výšlap".

5.9.

Horko je tu pořádné, a to někdo nastavil klimatizaci na pouhých jednadvacet stupňů, no nevím! Vstávat se mi nechce, proč taky, ostatní ještě vyspávají, a to mnozí dorazili dřív než já. Po osmé přece jen pár lidí ožije, přidám se k nim, první výzvou je dostat se do koupelny. Ve velkém zrcadle mimoděk odhalím další škody, spálené nemám jen nárty, jak jsem se to mazala a k těm modřinám jsem přišla kde? Po sprše a vyčištění zubů je mi jasné, že se dělá fronta, takže zbytek úkonů provedu v pološeru na pokoji. Hlavně znovu slepit koleno, přes veškerou opatrnost ho stále trochu cítím. Několikrát vypadne proud, asi ty naše puštěné klimatizace jsou moc. Balím své krámy, snad to půjde nechat na recepci, jak nám slibovali. Uložení mám lepší než včera, ale přece jen je toho moc na půldenní tahání po městě, zvlášť jestli ty hradby opravdu mají 200 převýšení. Ještě rychle zkusím porušit bezinternetové pravidlo, ale wifina na pokoji nemá signál, správně! Akorát se nedozvím, která Williams to vyhrála, ale nevadí, jdu vrátit jeden z klíčů, na recepci už je pár odložených zavazadel, přidám po dohodě s recepčním dvě ze svých tašek a hurá někam na snídani. „Not working yet!“ upozorní mě u té samé restaurace, kde mě včera přistihli u televize. Nakonec najdu jednu otevřenou a usednu na lavici pod slunečníkem, který záhy začne plnit funkci deštníku. Číšníka požádám o espresso a sklenici vody, na jídle se s ním chci domluvit, jenže mě asi nepochopí a dá mi víc času na výběr. „Zdravstvujtě!“ vítá mě bodře další. Snažím se dopátrat, co že to obsahuje nabízená omeleta, pán mi ovšem jídelák sebere a donese jiný, kde jsou uvedené ceny. Komunikace celkově připomíná Babylon, já anglicky, on rusky, nakonec se domluvíme na čisté omeletě bez ničeho.

Ten první mi donese kávu a ubezpečuje se, že opravdu omeletu bez ničeho, rozpačitě požádám o sýr nebo zeleninu. Po chvíli mi naservíruje volská oka s pár kousky rajčete a košíček chleba, voda v tom zmatení někde zmizela. Aspoň, že žloutky netečou, o salmonelu zrovna nestojím. Zkonzumuji snídani, zaplatím nadvakrát donesený účet a vydám se na hradby. Včera jsem vstup našla omylem a snadno, dnes se nemůžu trefit, ale nakonec potkám pár spoluúčastníků a vydáme se společně. Vybírají tu vstupné, cestička není nic moc, asi v rámci autentičnosti, a navzdory mrakům je už dusné horko. Počkat, ono vlastně není tak brzy. Pořád stavíme, a to nejen kvůli focení, prolézáme zákoutí, pár lidí to kvůli hrozícímu přehřátí otočí a mezitím potkáme pár dalších, co už mají vrchol za sebou. Spálené nárty neujdou pozornosti, mnozí nechápou, jak můžu vůbec chodit, mě to přitom snad ani nebolí, dobře, v prevenci jsem selhala. Moje poslední čisté tričko je durch, na cestu si budu muset vzít to s dlouhým rukávem. Konečně vrcholu dosáhneme také, povinně se vyfotíme s černohorskou vlajkou a hurá k sestupu.

Ošlapané kameny kloužou, aby ne, když je ochozená i podrážka mých sandálů, smějeme se funícím turistům v protisměru, ale po dvanácté jsme zpátky ve městě, kde přímo naproti našemu hostelu sedí pár účastníků na zahrádce. Přidáme se, ionty je nutno doplnit a taky je už čas oběda. Tradiční jídla chudiny tu nemají, takže si objednám italský salát. Při servírování nastanou zmatky, někdo mi objednal telecí polévku, kterou s láskou a péčí postoupím dál, ale hlavně můj salát ne a ne dorazit! Nakonec se připomenu, paní zapomněla, ach jo! Že jsem se na ten oběd nevykašlala, to kočičí muzeum už nestihnu. Ale někde tu prý jsou mraky živých koček. Pak už se hovor stočí k místní minerálce „Knjaz Miloš“ a české mentalitě. Při placení společného účtu opět chybí, jak že to tu počítají? Jako by nestačilo, že někdo nevrátil klíč od pokoje. Na kočičí náměstíčko se musím nechat navést, je tu přímo kočičí ráj, jen ty kočičky si asi rajsky neužívají, potřebovaly by víc péče stejně jako pes očichávající volně ložené pytle s odpadky. Nejmenuje se Kotor náhodou podle těch koček? napadne mě při pohledu na skleničky se jménem města a obrázkem mňučivce. Koupím nějaké dárky, zásoba peněz se tenčí, a to je čas jít na nákup, vyzvednout věci z hostelu a vydat se na loď. Toho muzea mi je líto, ale na dobu plavby to přece jen nebude a taky nechci o poslední lodní výlet přijít. Třeba se sem ještě někdy vrátím! V hostelu ještě požádám o možnost dolít si vodu, pár lidí stojí frontu na sprchu, kterou rovnou zavrhnu, než bych došla jen dolů, budu na tom stejně jako před ní. Přebalím a posbírám své propriety a vydám se směrem k hlavní bráně. Moje peněženka se řádně provětrá, tu kočičku za patnáct euro prostě MUSÍM mít! V Babylonu způsobeném opět ruštinou, co s ní všichni mají, sakra, se radši neptám na možnost platby kartou, „spasíba,“ děkuje mi slečna nedbající mého „hvala“. Ještě rychle pořídit pár posledních fotek, koupit kafe ve fast foodu, nic moc teda, navíc nezakrytý kelímek, a už se ověšená jak vánoční stromeček přidávám k čekajícím pod palmami.

/to be continued

/do vzpomínáčku

 

Autor: Klára Tůmová | středa 30.9.2015 19:39 | karma článku: 5,06 | přečteno: 140x
  • Další články autora

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - na válečné stezce

Možnost pěšího dojití má i při denní porci 30+ kilometrů jisté hranice. A tak časem dojde i na stezky naučné, méně známé, ale nikoli méně zajímavé.

23.4.2023 v 15:26 | Karma: 13,51 | Přečteno: 274x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Letošní poprvé

Po loňských "silných zážitcích" začala tentokrát outdoorová sezóna v obvyklém až lehce časnějším termínu. Cíl byl jasný. Místo, kde jsme byli naposledy v době počínajícího šílenství a zákazů.

10.4.2023 v 15:28 | Karma: 12,36 | Přečteno: 271x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

V Praze je...

..blaze? Draze? Nebezpečná džungle, do které neradno je se pouštět? Samá voda! V hlavním městě je především pořádně veselo.

1.4.2023 v 13:41 | Karma: 17,07 | Přečteno: 394x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - po stopách Keltů

Závist, Šance... Známá místa, oblíbené cíle výletů, ač tam v současnosti historii připomínají jen naučné cedule a občasná možnost si něco starodávného vyzkoušet.

26.2.2023 v 18:23 | Karma: 17,70 | Přečteno: 377x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - Prokopské a Dalejské údolí

Přímo legendární místa, ikonické obrázky. Hle, ono se tam dá dokonce dojít pěšky, stačí překonat na vhodném místě řeku. A tak, když člověk tráví volný čas doma, není třeba smutnit...

14.1.2023 v 14:02 | Karma: 13,14 | Přečteno: 251x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 728
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 454x
Nesnažte se mě cpát do škatulek, do žádné se nevejdu. I když se celý život snažím...

twitter.com/tumovaklara

rysan.estranky.cz