Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Silonky

Všechny holčičky je měly. Krásné, tenoučké, někdy i vzorované. Jen já trpěla v hnědých vroubkovaných punčocháčích, jaké se nosily v zimě dospod. Abych nekecala, moje sourozenkyně trpěly povinně se mnou. Prevence alergie i závisti.

"Mamí, já chci silonky!" Brečela některá z nás prakticky neustále. Ale naši byli neoblomní. Když už toho bylo příliš, vytáhla mamka pyžámko s Alenkou v říši divů. Zabavila mi ho v dobách pod hranicí zapomnění. Nebylo z bavlny, což mělo neblahý vliv na můj ekzém. Patřičná historka, možná s mírnou dramatizací, samozřejmě nechyběla. Ve školkových letech přibyl odkaz na holčičku od sousedů. Měla také ekzém, ale nosila oblečení z umělotiny. Její rodiče prý na lepší neměli. Byla věčně celá rozškrábaná, zatímco já jsem si užívala dlouhé období klidu. Naši se s péčí opravdu snažili a stres jako spouštěč mi byl ještě neznámý. A tak malé sousedce mamka čas od času nějaký kousek oblečení darovala. Aby táta nevěděl...

Ale víte, jaké to je, mít ke krásné sukýnce a botičkám ty hnusné hnědé punčocháče, co patří pod oteplovačky? Naštěstí devadesátky přinesly výběr barev a potom i HLADKÉ punčocháče. Ale... Pořád to nebyly vysněné silonky. Mamka ve skříni nějaké měla. Nosila je do divadla nebo pro jiné slavnostní příležitosti. Bály jsme se jich dotknout při tajných výpravách do její skříně. Byly tak jemné... Po použití je prala v ruce společně se svetry.

Pak najednou přišla doba, kdy jsme si tu nádheru směly pro výjimečné příležitosti půjčit. Původně to měla být moje výsada nejstaršího, ale ty dvě menší musely mít všechno hned se mnou. Tak jsem přišla na to, že silonky v botách děsně kloužou. A v zimě v nich není dvakrát teplo! Ráda jsem se vrátila k hladké bavlně, ale bohužel to nebylo na dlouho...

"To je pro děti, na to jsi už velká!" Oznámila mi jednoho dne mamka nekompromisně a moje krásné bílé sváteční punčocháče mi zabavila. Mám dojem, že je musela někomu dát. Ségrám bych je mohla sebrat zpátky. "A neřvi, já jsem musela nosit punčochy na podvazky, tohle máš pohodlný!" Zněla odpověď na moje stížnosti, že v minus dvaceti je mi v těch silonkách ale OPRAVDU zima. Následovaly detaily peripetií s podvazkovým pásem. Jednou na moji nejlepší kamarádku skočil jejich pes a já z následků pochopila, že silonky jsou nejspíš myšlené na jedno použití. "Holkýýýý, nemáte někdo lak?" Ozývalo se věčně ve třídě. Staré židle nebyly k parádě příliš přátelské. Při představě silonek ve škole jsem raději nosila kalhoty. Trhající se punčocháče vážně moc parády nenadělají.

"Mamí, mně ale FAKT bude zima," zkusila jsem to ještě jednou při výpravě do tanečních. "Kamaše pod šaty, ani náhodou, to vydržíš," usadila mě mamka nekompromisně. Lednový mráz se zakousl do kolena poraněného před časem na lyžích. Myslela jsem, že nedojdu ani na autobus. Následovalo nevyhnutelné utrpení na podpatcích ("Koupíme ti vysoké, tohle je nic!"). Visela jsem na tom klukovi a skoro brečela bolestí, zatímco mamka obdivovala, jak nám to jde. Naštěstí jsem se často vypravovala sama. A to si pište, že jsem si ty kamaše brala!

Na vysoké jsem si upletla teplé návleky. Pěkně od kotníků a bezpečně pod sukni určenou na zkoušky. Na kolejích mě nikdo nekontroloval, jestli se neoblékám nevhodně. Zajímalo by mě, kam ty návleky zmizely. Pokud je někdy najdu, dozvíte se proč. A pak jsem objevila zimní punčocháče. Z umělotiny, ale mnohem silnější, než klasické silonky. Stály daleko víc, než bylo kdy rodiči povoleno dát za punčocháče, ale... Nikdo to přece neviděl! Když už si chci (nebo musím) v zimě vzít sukni, s těmihle to jde. A víte, co hřeje úplně nejvíc? Komprese!

Autor: Klára Tůmová | středa 2.12.2015 17:24 | karma článku: 18,24 | přečteno: 1621x
  • Další články autora

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - na válečné stezce

Možnost pěšího dojití má i při denní porci 30+ kilometrů jisté hranice. A tak časem dojde i na stezky naučné, méně známé, ale nikoli méně zajímavé.

23.4.2023 v 15:26 | Karma: 13,51 | Přečteno: 274x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Letošní poprvé

Po loňských "silných zážitcích" začala tentokrát outdoorová sezóna v obvyklém až lehce časnějším termínu. Cíl byl jasný. Místo, kde jsme byli naposledy v době počínajícího šílenství a zákazů.

10.4.2023 v 15:28 | Karma: 12,36 | Přečteno: 271x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

V Praze je...

..blaze? Draze? Nebezpečná džungle, do které neradno je se pouštět? Samá voda! V hlavním městě je především pořádně veselo.

1.4.2023 v 13:41 | Karma: 17,07 | Přečteno: 394x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - po stopách Keltů

Závist, Šance... Známá místa, oblíbené cíle výletů, ač tam v současnosti historii připomínají jen naučné cedule a občasná možnost si něco starodávného vyzkoušet.

26.2.2023 v 18:23 | Karma: 17,70 | Přečteno: 377x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - Prokopské a Dalejské údolí

Přímo legendární místa, ikonické obrázky. Hle, ono se tam dá dokonce dojít pěšky, stačí překonat na vhodném místě řeku. A tak, když člověk tráví volný čas doma, není třeba smutnit...

14.1.2023 v 14:02 | Karma: 13,14 | Přečteno: 251x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 728
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 454x
Nesnažte se mě cpát do škatulek, do žádné se nevejdu. I když se celý život snažím...

twitter.com/tumovaklara

rysan.estranky.cz