Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hele, ty piješ kafe?

Možná bych měla něco dostat, kdykoli mi někdo tuto otázku položí. Zajímavější než ono přilepšení by pro mě ovšem bylo vypátrat zdroj fámy. Nemá tu někdo tušení?

Přiznávám bez mučení, že naše rodina měla k potenciálním závislostem jakéhokoli druhu veskrze negativní postoj. Alkohol byl doma pouze ve dvou podobách, a to švédské kapky na moření bradavic a rum do vosích hnízd. Při slavnostních příležitostech typu Silvestr se podával hroznový džus, prý abychom neloudily to, co mají dospělí. Návštěvy neschopné vydržet bez cigaretky byly nemilosrdně vyhazovány na déšť i mráz, přičemž místo popelníčku fasovaly kelímek od jogurtu. A kdo to nezvládl o čaji a musel mít kafe, ten... si ho musel přinést. Protože to loni kvůli němu rozdělané pak už nikdo nechtěl...

Káva byla do naší kuchyně zavlečena až v době holčičí puberty. Ať už to byly ochutnávky obarvené vody z automatu ve škole či posezení s kamarádkami, i roztomilé a poslušné holčičky zkusily zakázané ovoce. A to by bylo, aby nezachutnalo! Přesto kolem sebe asi mám nějakou zvláštní auru.

První, kdo se takto divil, byla jedna z kolejních spolubydlících. Zatímco ona vyspávala noční drcení chemických vzorců, já jsem byla již ponořena do záhad některého z pokročilejších předmětů. Její poobědní probuzení mě nijak zvlášť nepřekvapilo, zkoušky se blížily a bylo víc než na čase. "Ty piješ kafe?" Vybalila na mě bez přání čehosi jako dobré ráno nebo odpoledne. "K tobě mi to teda fakt nejde..." Proč, to mi nějak neřekla. Jedno jí však už neodpářu, byla první.

"Nechcete kafe?" Zeptal se mě taťka kamarádky, kterou jsem navštívila na letním sídle její rodiny. "Když už vám nenabídnu to šampaňský..." "Tsss, ta ho nepije," zasáhla dcera dřív, než jsem stačila odpovědět. Jo aha, už zase. Škoda, dala bych si... "Ale můžu ti udělat svoje Caro, já jiný nemůžu..." Hodila okem ke kočárku na verandě. "Ještě měsíc..." (Nepřehání to trochu?)

A do třetice. "Který je dobrý?" Zeptala jsem se zase jednou nevinně před otevřenou skříňkou s dary od firemních reprezentantů. "Tohle!" Dostalo se mi rychlé odpovědi. "Hele, počkej... Ty piješ kafe? Mně to k tobě nějak nejde, nevím proč..." (Myslím, že tahle kolegyně se divila už poněkolikáté.)

Tak třeba mi někdo odpoví tady!

Autor: Klára Tůmová | pátek 21.10.2016 16:37 | karma článku: 19,45 | přečteno: 808x
  • Další články autora

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - na válečné stezce

Možnost pěšího dojití má i při denní porci 30+ kilometrů jisté hranice. A tak časem dojde i na stezky naučné, méně známé, ale nikoli méně zajímavé.

23.4.2023 v 15:26 | Karma: 13,51 | Přečteno: 274x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Letošní poprvé

Po loňských "silných zážitcích" začala tentokrát outdoorová sezóna v obvyklém až lehce časnějším termínu. Cíl byl jasný. Místo, kde jsme byli naposledy v době počínajícího šílenství a zákazů.

10.4.2023 v 15:28 | Karma: 12,36 | Přečteno: 271x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

V Praze je...

..blaze? Draze? Nebezpečná džungle, do které neradno je se pouštět? Samá voda! V hlavním městě je především pořádně veselo.

1.4.2023 v 13:41 | Karma: 17,07 | Přečteno: 394x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - po stopách Keltů

Závist, Šance... Známá místa, oblíbené cíle výletů, ač tam v současnosti historii připomínají jen naučné cedule a občasná možnost si něco starodávného vyzkoušet.

26.2.2023 v 18:23 | Karma: 17,70 | Přečteno: 377x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - Prokopské a Dalejské údolí

Přímo legendární místa, ikonické obrázky. Hle, ono se tam dá dokonce dojít pěšky, stačí překonat na vhodném místě řeku. A tak, když člověk tráví volný čas doma, není třeba smutnit...

14.1.2023 v 14:02 | Karma: 13,14 | Přečteno: 251x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  13:05

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:05

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů černého...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:03

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:44

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

  • Počet článků 728
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 454x
Nesnažte se mě cpát do škatulek, do žádné se nevejdu. I když se celý život snažím...

twitter.com/tumovaklara

rysan.estranky.cz