Musíš vědět, co vydáváš

11. 01. 2019 20:42:54
Štědře nalil do sklenic. Tolik jsem ve svých lepších dobách nevypila za celý rok. Přiznání, že nepiju, ale kredit nezvyšovalo a především moje rozhodnutí nikdy nikdo nerespektoval. Naznačil ťuknutí k přípitku.

Můj čas v bezpečí vzdělávacího systému se nachýlil a před posledními zkouškami zbývalo už jen jediné. Půlroční páťácká praxe coby opravdová konfrontace s realitou. Na dobu dovolených plynule navázalo několik odchodů stálých posil, až do provozu 12 hodin denně 7 dní v týdnu zůstaly jen tři (se sanitárkou čtyři) a na zbytek směn prostě někoho poslali odjinud. I levná pracovní síla se musela plně využít, a tak se se mnou nikdo moc nemazal. Chybí sanitárka - přebereš zboží, chybí laborantka - šup vydávat málem bez nároku na oběd atd. Mladým, blbým a nadšeným tohle nevadí.

Pan magistr přidělený po dobu nemoci vedoucí se s věcmi příliš nepáral. Hned první den dorazil pozdě, nemohlo se otevřít. "Ty seš v páťáku?" Zeptal se mě při převlékání. "To ste mohly votevřít." Vyhodnotil situaci k řešení zavánějícímu neskutečným malérem. Pozdní příchody u něj byly téměř na denním pořádku, začátek pracovní doby půl hodiny před otvíračkou ostatně nedodržoval nikdo. Podobným způsobem se nemazal s nespokojenými pacienty, které bez skrupulí upozorňoval na právo volby jiného zařízení, a v objednávkách se začaly objevovat kartóny koupelových solí a láhve vína. Pracovat uměl, vzal klidně čtyři nebo pět dvanáctek v jednom týdnu, nerozlišoval personál na oblíbený a neoblíbený, takže jsme mu ostrý jazyk i zálibu v popíjení vína ve vaně (vždyť musel ráno řídit se zbytkáčem!) rády odpustily.

Jednoho dopoledne zhodnotil dodané láhve, donesl poctivé sklenice na vodu a k mému zděšení jedno z vín rozdělal. Ze všech předchozích praxí jsem si pamatovala, že před koncem pracovní doby nebo aspoň kontaktu s pacienty ne a ne a nikdy. Štědře nalil do sklenic. Tolik jsem ve svých lepších dobách nevypila za celý rok. Přiznání, že nepiju, ale nikde kredit nezvyšovalo a především moje rozhodnutí nikdy nikdo nerespektoval. Naznačil ťuknutí k přípitku. "Condurango," prohlásil. "Žaludeční víno. No dělej, musíš vědět, co vydáváš!" Budu ožralá, napadlo mě nikoliv nemístně. Na padesátikilovou abstinentku je symbolický přípitek skoro dost a tady po nalití těch dvou sklenic zmizela z láhve víc jak půlka! Opatrně jsem se napila. Mohl se smíchy potrhat. "Dobrý, co?" Jo, opravdu mi chutnalo.

Ještě jsem neměla zdaleka dopito, když došlo k dolití po okraj. "Vůbec nepiješ!" "Budu vožralá!" "Z tohohle?" Jo, klidně i z tohohle, nemám denní trénink s celou flaškou. K snídani musli, na svačinu nízkotučný jogurtík, co by to asi tak mohlo přibrzdit? "Poď mi pomoct, mám frontu." Ozvalo se nemilosrdně zpoza rohu. Dodnes se divím, že to "testování" neprasklo...

/úvodní fotka (c) Pixabay

Autor: Klára Tůmová | pátek 11.1.2019 20:42 | karma článku: 11.95 | přečteno: 341x

Další články blogera

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - na válečné stezce

Možnost pěšího dojití má i při denní porci 30+ kilometrů jisté hranice. A tak časem dojde i na stezky naučné, méně známé, ale nikoli méně zajímavé.

23.4.2023 v 15:26 | Karma článku: 13.15 | Přečteno: 274 | Diskuse

Klára Tůmová

Letošní poprvé

Po loňských "silných zážitcích" začala tentokrát outdoorová sezóna v obvyklém až lehce časnějším termínu. Cíl byl jasný. Místo, kde jsme byli naposledy v době počínajícího šílenství a zákazů.

10.4.2023 v 15:28 | Karma článku: 11.83 | Přečteno: 271 | Diskuse

Klára Tůmová

V Praze je...

..blaze? Draze? Nebezpečná džungle, do které neradno je se pouštět? Samá voda! V hlavním městě je především pořádně veselo.

1.4.2023 v 13:41 | Karma článku: 16.84 | Přečteno: 394 | Diskuse

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - po stopách Keltů

Závist, Šance... Známá místa, oblíbené cíle výletů, ač tam v současnosti historii připomínají jen naučné cedule a občasná možnost si něco starodávného vyzkoušet.

26.2.2023 v 18:23 | Karma článku: 17.00 | Přečteno: 375 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 20.97 | Přečteno: 368 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 29.11 | Přečteno: 467 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.13 | Přečteno: 189 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.31 | Přečteno: 9269 | Diskuse

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...