Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Anabáze (bez)internetová

Lidičky, hlavně se nestěhujte. A když už náhodou musíte, nestěhujte si internetové připojení. V tomto procesu je spousta slabých míst. Nebo jsem snad narazila na celou plejádu joudů???

První navýšenou částku na měsíčním vyúčtování jsem neřešila. To bude kvůli stěhování, příště už to bude levnější, však jsem požádala o základní provedení! Myšlenka se ukázala býti poněkud naivní, o měsíc později dorazil účet na čtyřmístnou sumu. I jala jsem se konečně studovat, co mi to vlastně poskytovatel účtuje. Na rozpisu se skvěly částky za připojení pod dvěma čísly smluv. Tedy na bývalé i nové adrese. Ani to, že jsem původní modem vrátila a mám tedy aktuálně v užívání jen jeden, nikomu zjevně nepřišlo divné... No co, zavolám na jejich linku, taková věc se určitě snadno vyřeší. Nevyřídila jsem nic, po výkladu v ukrajinském jazyce a následném proklikání českým robotem, které by kohokoliv jiného dávno odradilo, jsem byla poinformována o pravděpodobné nutnosti dlouhého čekání na lince. Při třetím repete informace, že vhodnější bude problém řešit přes online asistenta, jsem zavěsila a napsala do příslušného formuláře zprávu. Perspektiva odpovědi údajně do dvou dní.

Ani po týdnu jsem odpověď neobdržela, a tak nezbývalo, než se vypravit na pobočku. Naštěstí se jedna nachází nedaleko, dokonce ani fronta tam nebyla. Mladíček vyposlechl moji stížnost, zdlouhavě prozkoumal záznamy v počítači a oznámil mi, že chyba se stala u nich. Místo převodu smlouvy na novou adresu mi založili novou, aniž by se někdo o tu původní staral. Do čtyřiadvaceti hodin přijde opravené vyúčtování. Taky mě upozornil na možnost, že se situace bude ještě jednou opakovat. V tom případě se mám opětovně zastavit. Oprava přišla ne do čtyřiadvaceti, ale asi po třiceti hodinách. Ale aspoň to vyřídili. Ten samý den přišla odpověď na můj online vzkaz. Patrně se probrali, když jsem je poctila osobně.

A chlapec měl pravdu, další vyúčtování opětovně přesáhlo tisícovku. Inu, zajdu tam ještě jednou, stejně nemám dle většiny lidí z okolí co na práci. Fronta tentokrát měla délku Lovosic, tohle nestíhám, tak holt jindy. Na druhý pokus jsem se na řadu dostala. Nové líčení celé záležitosti, nový průzkum počítače, to fakt nemají žádné záznamy? Do čtyřiadvaceti hodin přijde oprava, oznámil mi kluk. Tak to bychom měli! Odeslala jsem správnou částku a čekala na to, až někdo dá do pořádku papíry. Jenže... Dřív než opravené vyúčtování přišlo upozornění, že už mi zbývá jen týden na zaplacení. Druhý pokus s internetovým formulářem. Další v pořadí přišlo poděkování za poslané peníze a po pár dnech následovalo "upozornění v den splatnosti", že stále dlužím sumu za připojení na bývalé adrese. Tak to prrr, to jste měli dávno zrušit!

Další týdny byly dost hektické. Taky když máte na povel celý provoz v práci... A SMS i maily od domácího poskytovatele internetu jen lítaly. Okamžitě uhraďte dluh, abyste se vyhnuli pokutám a zablokování služeb. Váš online požadavek jsme vyřídili, žádost jsme předali na příslušné oddělení. Vraťte modem. Cože, ten jsem přece vrátila už v dubnu, potvrzení na to mám, čas jít na pobočku aktuálně nikoli, bude to muset počkat po předání velení. Dotazník, proč odcházím. Neodcházím, ale s gustem jsem udělila nulu za péči o klienty. Mínus nekonečno byste zasloužili. Vyúčtování dále navýšené o pokutu pro neplatiče. To to moc nevyřídili! Ve finále mého šéfování přišlo oznámení, že v pondělí mi budou veškeré služby vypnuty, pohledávka předána vymahačům a já zapsána mezi nenapravitelné dlužníky. Zpráva obsahovala i telefonní číslo, kde jsou v regulérní pracovní době ochotni mi pomoci. Poslat toto v pátečním pozdním odpoledni bych označila za kvalitní provokaci. Co už nadělám, v neděli večer si doma vše potřebné ještě na poslední chvíli vyřídím, připravím podklady a v pondělí ráno to budu řešit.

Internet nešel už po našem návratu v neděli večer. Patrně si ze mě dělají buď poprsí, nebo pozadí. Že to mysleli vážně, to jsem vcelku čekala, ale oni to dokonce udělali dřív! Na číslo ze zprávy se následující ráno dovolat dalo, a bylo mi řečeno, že neoprávněně účtovanou sumu včetně pokuty mám zaplatit, ať to není ještě horší. Po přepojení na jiného človíčka se celá situace krásně rozuzlila. Ten, kdo řešil moji žádost o opravu vyúčtování, mi k nejbližšímu možnému datu ukončil i tu smlouvu, která měla zůstat v platnosti. Jakože cože? Jsem tu správně na oddělení psychiatrie? K vypěnění scházelo maximálně půl kapky. Já takhle fungovat, už dávno sedím. Sice jsem o změně poskytovatele uvažovala, ale tak brzy to být nemuselo. Uzavřít novou smlouvu jsem odmítla kvůli sérii pochybení na druhé straně, pracovníkovi oznámila, že zaplatím správnou částku z opraveného účtu (na té jsme se shodli), vrátím modem a tímto budeme vyřízeni. Neprotestoval...

A oprava, ano, správně, nepřišla. Prý se to řeší kdesi na vyšších místech a mám vyčkat. No, to jsem zvědavá. Mezitím přišel technik zkontrolovat zásuvku pro jiného poskytovatele. Operátor mě ubezpečil, že ta je v každém bytě. Tipujete správně, není. Technik na mě koukal jak na blbou blondýnu, než se ukázalo, že jsem na pravděpodobnou nemožnost tohoto typu připojení upozornila. Prý se mám rozmyslet mezi exposkytovatelem a internetem ze vzduchu. Který na naší adrese dle prvotních informací není. Takže nové kolo... "Proč jste zrušila objednávku?" Volali z míst, kde o kšeft stáli. Proč asi, nejde realizovat. Drahou verzi vzdušného připojení, která není vázaná na konkrétní adresu, jsem nechtěla, tedy nezbylo, než shánět dále. A najednou se věci daly do pohybu. Prý na výjimku schválenou shora mi internet ze vzduchu bude povolen. Heuréka! Netěšilo mě jen to, že veškerá moje přání se musí řešit kdesi nahoře. To chci tak neobvyklé věci?

Modem dorazil a povedlo se ho i zapojit a nastavit. Po vyplnění dalšího dotazníku spokojenosti záhy přišel dotaz, proč jsem nedala lepší hodnocení. Příště se na nějaké dotazníky vykašlu, to chcete pět hvězd za chaos a týdenní vyřizování? A tak tu sedím online a doufám, že mě nic podobného nečeká v dohledné době znovu. Moment, ještě nekončíme. Bývalý poskytovatel mi odúčtoval poplatek za připojení na bývalé adrese v měsíci květnu, nikoli ovšem pokutu za jeho neuhrazení. Mně už fakt jebne...

P.S. 8.8. odpoledne finální odúčtování po několikáté urgenci dorazilo.

/úvodní obrázek (c) Pixabay

 

Autor: Klára Tůmová | pondělí 8.8.2022 9:34 | karma článku: 16,91 | přečteno: 327x
  • Další články autora

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - na válečné stezce

Možnost pěšího dojití má i při denní porci 30+ kilometrů jisté hranice. A tak časem dojde i na stezky naučné, méně známé, ale nikoli méně zajímavé.

23.4.2023 v 15:26 | Karma: 13,51 | Přečteno: 275x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Letošní poprvé

Po loňských "silných zážitcích" začala tentokrát outdoorová sezóna v obvyklém až lehce časnějším termínu. Cíl byl jasný. Místo, kde jsme byli naposledy v době počínajícího šílenství a zákazů.

10.4.2023 v 15:28 | Karma: 12,36 | Přečteno: 272x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

V Praze je...

..blaze? Draze? Nebezpečná džungle, do které neradno je se pouštět? Samá voda! V hlavním městě je především pořádně veselo.

1.4.2023 v 13:41 | Karma: 17,07 | Přečteno: 396x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - po stopách Keltů

Závist, Šance... Známá místa, oblíbené cíle výletů, ač tam v současnosti historii připomínají jen naučné cedule a občasná možnost si něco starodávného vyzkoušet.

26.2.2023 v 18:23 | Karma: 17,70 | Přečteno: 378x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - Prokopské a Dalejské údolí

Přímo legendární místa, ikonické obrázky. Hle, ono se tam dá dokonce dojít pěšky, stačí překonat na vhodném místě řeku. A tak, když člověk tráví volný čas doma, není třeba smutnit...

14.1.2023 v 14:02 | Karma: 13,14 | Přečteno: 252x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

KOMENTÁŘ: Kam sahají Macronovy ambice? Chce udávat tón, ale naráží

29. dubna 2024

Premium V Evropské unii bez Britů a v éře po Angele Merkelové je jeho hlas slyšet stále silněji....

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33,  aktualizováno  14:59

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Přijel německý prezident Steinmeier. Setkal se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  14:55

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  14:24

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 728
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 454x
Nesnažte se mě cpát do škatulek, do žádné se nevejdu. I když se celý život snažím...

twitter.com/tumovaklara

rysan.estranky.cz