Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pod vlivem

"Volali z céčka jipky," oznámí mi Kajka ještě dřív, než pověsím bundu na věšák ve své pracovně. "A můžu tam ještě chodit?" divím se. Jsem přece ve vztahu s primářem! "Dokud to není oficiální, tak můžeš," uchichtne se Kája pobaveně. "Pak by měl zákaz platit o jeho službách. Kdokoli jiný bude moct tvůj servis vyžadovat. Stejně je to pravidlo ujetý, jste dobrej tým. A ty seš fakt dobrá, nějaký vztahy tě neberou," vysekne mi poklonu. "Nevim, jak bych tohle zvládala já!"

Zchladím rozpálené tváře a vydám se mezi nemocné. Můj příchod vyvolá pozdvižení, o mém vztahu s Martinem už ví všichni od myší ve sklepě po vrabce na střeše. Sloužící lékařka je naštěstí buď imunní vůči drbům, nebo vyznává jiné hodnoty. Rovnou mi ukáže problematického pacienta s nulovou reakcí na léčbu. Vyžádám si výsledky z laborky. Sestra na centrále není mojí přítomností nadšená, ale veřejně protestovat si nedovolí. Navrhnu doplňkové testy a řešení v závislosti na možných výsledcích. Sestra si zatím neskrývaně prohlíží můj exteriér. Ta mi taky může! Spokojeně se vrátím do kanceláře.

Záhy však volá standard. Trochu zanadávám. Kde jsou doby, kdy jsme se bály o výsostné území! Dobrá pověst, kterou Karolína s Martinem rozseli, má i nevýhody. Moje pracně pěstovaná image bez zbytečných emocí v kombinaci s téměř paranoiou mi vždycky působila spíš problémy. Než se ti dva spikli a pár případů včetně Roberta mě vyneslo nahoru. Nejsem zvyklá na slávu a obdiv. Pečlivě si zapnu plášť a vydám se do jámy lvové. Přeje si nás neoblíbený zástupce, ne primář, a to samo nevěstí nic dobrého. Nejspíš budou opravdu v koncích.

"Ta pacientka je šílená, vyžádala si to sama, nevěří mi," postěžuje si bůh v bílém hned na úvod. Má proč, pomyslím si. "Ale myslím, že chtěla paní Blažkovou." Zarazím se, kdo z pacientů nás zná osobně, natož jmény? "Šla na chirurgii na vizitu," informuji ho. "A podle toho, co sestra říkala, by mi to asi stejně přehrála." "Jste vzájemně plně zastupitelný, nebo ne?" podiví se mému sdělení. "To jsme, ale přece jen máme každá určitou oblast bližšího zájmu... Navíc nikdo neříkal, že má přijít Karolína, nechala bych jí to." Otráveně mi přistrčí složku. Datum příjmu je včera večer, přesto je pořádně tlustá.

Otevřu šanon a div nezkolabuji. To musí být nějaká nesmyslná náhoda. Nebo je svět přece jen tak malý? Nemůžu přece dostat svoji bývalou nadřízenou! Osobu, která mě chtěla zničit a málem se jí to povedlo... Zatoužím po odplatě, ale to bych se zničila sama. Odhodlaně otočím o pár stránek dál, k důležitým informacím. O nic naštěstí nejde, tohle by zvládla i sama. "Pošlete mi sem Blažkovou, až se vrátí," požádá zástupce ještě a propustí mě. Tak na toho jsem dojem neudělala!

"Kájo, já tě jednou sprovodím ze světa," oznámím kamarádce ještě dřív, než zapadnu k sobě. "Hádej, koho tu máme? Náčelnici!" Vidím, že Kajka nemá daleko ke mdlobám. Zaloví v horním šuplíku. Vrhnu po ní ustaraně varovný pohled. "Vyžádala si naše služby, sama osobně, ale prý chtěla jedině tebe, což mi bylo řečeno až na oddělení. Nic jsem nenašla, ale zajdi tam, ať je klid," požádám nejspíš zbytečně.

Právě si vychutnávám odpolední dávku kofeinu, když zazvoní telefon. "Máš tady návštěvu," oznámí mi Kajka stručně. "Koho?" zeptám se. "Překvapení," mlží. "Ale asi to bude stát za to, je vyfiknutej jak do Národního!" Zarazím se, Martin je po noční, co dělá ve špitále? "Pošli ho dál."

Poprvé vidím svého přítele v rozpacích. "No, víš, chtěl jsem, ale nevěděl jsem jak..." vyloví z kapsy u saka krabičku a položí ji na stůl. Obsah víc než tuším. "No, prostě, vezmeš si mě?" poklekne před pracovní stůl a já mám co dělat, abych se nesmála. Otevřu krabičku a prstýnek si navléknu. Sedí perfektně.

TENTO PŘÍBĚH JE SMYŠLENÝ.

Autor: Klára Tůmová | pondělí 19.8.2013 21:34 | karma článku: 12,94 | přečteno: 2696x
  • Další články autora

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - na válečné stezce

Možnost pěšího dojití má i při denní porci 30+ kilometrů jisté hranice. A tak časem dojde i na stezky naučné, méně známé, ale nikoli méně zajímavé.

23.4.2023 v 15:26 | Karma: 13,51 | Přečteno: 275x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Letošní poprvé

Po loňských "silných zážitcích" začala tentokrát outdoorová sezóna v obvyklém až lehce časnějším termínu. Cíl byl jasný. Místo, kde jsme byli naposledy v době počínajícího šílenství a zákazů.

10.4.2023 v 15:28 | Karma: 12,36 | Přečteno: 272x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

V Praze je...

..blaze? Draze? Nebezpečná džungle, do které neradno je se pouštět? Samá voda! V hlavním městě je především pořádně veselo.

1.4.2023 v 13:41 | Karma: 17,07 | Přečteno: 396x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - po stopách Keltů

Závist, Šance... Známá místa, oblíbené cíle výletů, ač tam v současnosti historii připomínají jen naučné cedule a občasná možnost si něco starodávného vyzkoušet.

26.2.2023 v 18:23 | Karma: 17,70 | Přečteno: 378x | Diskuse| Fotoblogy

Klára Tůmová

Turistou v rodném městě - Prokopské a Dalejské údolí

Přímo legendární místa, ikonické obrázky. Hle, ono se tam dá dokonce dojít pěšky, stačí překonat na vhodném místě řeku. A tak, když člověk tráví volný čas doma, není třeba smutnit...

14.1.2023 v 14:02 | Karma: 13,14 | Přečteno: 252x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13,  aktualizováno  19:46

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

OBRAZEM: Prahou prošel majálesový průvod. Masky kritizovaly Beka a bydlení

1. května 2024  19:05

Součástí oslav 1. máje byl ve středu studentský majálesový průvod, který vyrazil z pražské Kampy a...

„Mami, ve zdech je příšera,“ tvrdila holčička. Dům ovládlo 60 tisíc včel

1. května 2024  18:21

V domě rodiny Classových v Severní Karolíně číhalo po několik měsíců opravdu nečekané překvapení....

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 728
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 454x
Nesnažte se mě cpát do škatulek, do žádné se nevejdu. I když se celý život snažím...

twitter.com/tumovaklara

rysan.estranky.cz